H&M Go Gold ! x PBenTalonsHauts

Friday, January 31, 2014


J'adore skier ! Je ski depuis mon 4e anniversaire, où j'ai reçu une magnifique paire de skis Elan, format très petits ;) J'ai skié pour le Mont Blanc, le mont Orford, le Massif de Charlevoix, le Mont-Tremblant, Sun Valley, Aspen… À l'école élémentaire, au Pensionnat, pour les Powder Junkies de l'Université d'Ottawa… Même après mon accident de gymnastique, je me suis remise au ski. Ce n'était pas un genou cassé qui allait m'arrêter, cependant aujourd'hui, je ski pour le plaisir bien plus que pour la compétition. C'est d'ailleurs pourquoi lorsque l'on m'a informé que le géant H&M allait sortir une collection Olympique en collaboration avec l'équipe Suédoise qui participera aux Jeux de Sotchi dans quelques jours, je me suis empressée d'écrire sur le sujet. À priori, je ne souhaitais pas me positionner quant à mon allégeance pour les Jeux Olympiques d'Hiver 2014. Je n'ai pas d'équipe ni de discipline favorite. J'apprécie simplement regarder les jeux, à temps perdu, confortablement emmitouflée dans une couverture de (fausse!) fourrure tout près du feu au chalet. Ceci dit, j'ai beaucoup aimé concevoir cette tenue à l'effigie des JO d'Hiver, peu appropriée aux conditions météorologiques mais oh! combien confortable et stylée ;) GO GOLD !

***

I love skiing ! I've been skiing since my fourth birthday when I received this beautiful pair of super tiny Elan skis ;) In the past, I skied at Mont Blanc, Mont Orford, Charlevoix's Massif, Mont Tremblant, Sun Valley, Aspen... In elementary school, at boarding school, for the University of Ottawa Powder Junkies... Even after my gymnastic injury, one year later I was back on the slopes. It wasn't a broken knee that would stop me to do so, however, today I ski for fun much more than for competition. This is why when I was informed that H&M was about to launch a collection in collaboration with the Swedish team chosen for the Sochi Olympic Games that'll start in a few days, I knew I had to blog about this. Initially, I did not wanted to take position on which team I was going to cheer for during the 2014 Winter Olympics. I don't have a favourite team nor favorite discipline. I simply enjoy watching the games when I have time, comfortably bundled-up in a faux-fur blanket, near the fireplace at the lake house. That said, I have had a great time styling this Winter Olympics outfit, quite inappropriate for the weather but oh-so comfortable and stylish ;) GO GOLD !











Ski: DYNASTAR - Driver x 07L Blue // Scuba Top: H&M Go Gold Collection // Running Hat: H&M Go Gold Collection // Base Layer Dress: H&M Go Gold Collection // Shorts Sports Tights: H&M Go Gold Collection // Ski Goggles: Smith // Snow Boots: UGG Australia // Lipstick: Dior







This post appeared first on Petite Brunette en Talons Hauts **

La petite brunette en talons hauts -xoxo-

No comments :

Post a Comment

Proudly designed by Mlekoshi playground