Fashion Ski 101

Thursday, December 8, 2011

Vous savez c'que j'aime faire faire, en hiver ? SKIER ! J'adore le ski. Alpin, évidemment. De novembre à avril (eh oui, avril!) je dévale les montagnes et j'arpente les pistes. Bon vous savez, la Petite Brunette ne fait plus de compétition... Quoi ?! Je n'avais pas le droit à l'école de ballet, tout simplement. Beaucoup trop dangereux et bla bla bla...! Mais cela ne m'empêche pas d'aller passer des journées entières au chalet à m'exercer les muscles des cuisses et à me faire des abdominaux d'acier ;) Justement, la rédactrice du blog de Shopbop m'a envoyé ce matin, une petite liste des essentiels d'hiver de luxe à la Shopbop.

Do you know what I like to do in winter ? SKIING I love skiing. Alpine skiing, of courseFrom November to April (yes, April!) I hit the mountains and I downhill the trails. Well you know, the Petite Brunette is no longer doing competitions and stuff... What ?! Thing is, I wasn't allowed to at ballet school, period. Way too dangerous and blah blah blah...! But that does not stop me from spending my entire days at the cottage to practice my thigh muscles and do some hardcore abs exercices ;) And just in time, the editor of the Shopbop blog sent me this morning THE list of winter luxury essentials according to Shopbop.






J'aime beaucoup la collection Hiver 2011 que nous présente Shopbop, en collaboration avec plusieurs designers & grands noms de la mode tels qu'Alexander Wang, Marc Jacobs, UGG Australia et Ralph Lauren. Voici la liste des essentiels d'hiver luxe à la Petite Brunette en Talons Hauts !

I love the Winter 2011 collection presented by Shopbop in collaboration with several designers & major Fashion icons such as Alexander Wang, Marc Jacobs, UGG Australia and Ralph Lauren. Here's the list of winter luxury essentials according to the Petite Brunette en Talons Hauts !

RLX Ralph Lauren Base Down Jacket
GET IT HERE for 417,03 $ CAD


Alexander Wang Marled Colorblock Beanie
GET IT HERE for 151,93 $ CAD



RLX Ralph Lauren Snowflake Sweater
GET IT HERE for 731,38 $ CAD



Vince Drawstring Sweatpants
GET IT HERE for 117,88 $ CAD



UGG Australia Adirondack Tall Boots
GET IT HERE for 288,15 $ CAD



Bop Basics Thick Knit Collar Scarf
GET IT HERE for 71,25 $ CAD



Rag & Bone Devere Duffel


GET IT HERE for 50,00 $

Cette année j'irai probablement aller skier à Aspen, au Colorado. J'aime bien Aspen. C'est super grand et puis c'est super beau. Et pour ce qui est du Winter Snow Jam, il déchire, mais il déchire grave ! Évidemment, il n'est pas à comparer avec celui de Sutton, ma montagne. C'est là-bas que j'ai appris les rudiments du sport d'hiver. C'est ma montagne et je l'adore. Et quand j'ai besoin de changement, il y a toujours Sun Valley en Idaho. On ne l'appelle pas Sun Valley pour rien, vous savez. Là-bas c'est pas de lunettes, et beaucoup d'écran solaire. On évite de look raton-laveur s'il-vous-plait ;) J'ai eu la chance de visiter plusieurs montagnes, je vous fais part de mes préférées.

This year I'll probably go skiing in Aspen, Colorado. I like Aspen. It's super big and it's great and beautiful. And the Winter Snow Jam there, it rocks, it really does Of course, it cannot be compared with the Sutton's Jam. I learned the basics of winter sports there. This is my mountain and I love it. And when it's time for a change, there is always Sun Valley, Idaho. We do not call Sun Valley for nothing, you know. There, it is no sunglasses, and a lot of sunscreen. Let's avoid the raccoon look please ;) I had the chance to visit several mountains, I'm gonna share my favorites with you.

Adelboden - Lenk
Berne, Suisse

Aspen
Colorado, United States

Banff
Alberta, Canada

Mont Sutton
Québec, Canada


Mont Tremblant
Québec, Canada


Sun Valley
Idaho, United States

Whistler
British Columbia, Canada

BON HIVER À TOUTES LES FASHIONISTAS !
TO ALL FASHIONISTAS, HAVE A GREAT WINTER !

La petite brunette en talons hauts & Shopbop -xoxo-

No comments :

Post a Comment

Proudly designed by Mlekoshi playground